VSE NOVICE
12. 07. 2021

Elan k sodelovanju povabil Pininfarino, Humphreys Yacht Design in podjetje Gurit za razvoj nove barke

Elan down

Elan je združil moči s podjetji Pininfarina, Humphreys Yacht Design in Gurit, z ambicijo izdelave najboljše dirkalno potovalne jadrnice. Še neimenovani projekt želi združiti najboljše v tehnologiji ladjedelništva, pomorski arhitekturi in industrijskem oblikovanju. Elan, pionirski inovator na področju jadrnic, se bo pri ustvarjanju te nove jahte zanašal na svojo 75-letno ladjedelniško dediščino ter na skupino največjih strokovnjakov na svojem področju, z namenom da premakne meje možnega v ladjedelništvu.

"Imena jahte še ne moremo razkriti," pravi Marko Škrbin, direktor navtičnega oddelka pri Elan Yachts. »Lahko pa rečemo, da bo med največjimi Elanovimi jahtami. Osredotočili se bomo na zmogljivostno stran našega proizvodnega programa, izzvali naše zmožnosti in premaknili meje tehnologije in oblikovanja. Kljub temu, bo pa nova barka po svoji zasnovi in duhu predstavljala vrnitev k našim koreninam; to bo jahta za zahtevne jadralce, ki pa še vendo zagotavlja tudi udobno življenje na krovu. "
 

Marko Škrbin, direktor navtične divizije

 

 

Estetika iz oblikovalskega studia Pininfarina

Nova jadrnica, ki jo Elan snuje skupaj z Pininfarno, je rojena pod imperativo športnosti in zmogljivosti, in združije Elanovo ljubezen do morja in Pininfarinino strast do hitrosti. Pooseblja legendarni slog in navtično tradicijo Pininfarine, katera se je začela z oblikovanjem posameznih jaht, nato pa so se pri Pininfarini lotili tudi oblikovanja serijskih plovil. Tako so pri Pininfarini plovila oblikovali že za najpomembnejše in ikonične ladjedelnice na svetu. Zunanjo in notranjo estetiko nove Elan jadrnice so v celoti oblikovali v Pininfarini, in tako naredili vizionarski korak v prihodnost jadranja, med tem pa vsekakor spoštovali in reinterpretirali klasične Elanove oblikovne elemente, zaradi katerih so Elan jadrnice tako ikonične in prepoznavne.
"Temu projektu smo želeli dati močno športno konotacijo, z nekaj tekočimi črtami, da bi dobili trden in edinstven značaj," pojasnjuje Daniele Mazzon, glavni oblikovalec transportnih projektov v Pininfarini. "Rezultat je jadrnica čistih oblik in modernega sloga, projecirana v prihodnost, proti kateri morajo ljubitelji visokozmogljivih plovil vedno stremeti."
 

Daniele Mazzon

 

 

Navtično oblikovanje zopet iz Humphreys Yacht Design

Humphreys Yacht Design z Elanovo ekipo že več kot 25 let sodeluje pri najbolj odmevnih Elanovih projektih. Skupaj so osvojili naslov Evropske barke leta pri projektih Elan Impression 344, Elan 340 in Elan 350. Brez njihovega prispevka, kot enega vodilnih svetovnih pomorskih arhitekturnih studiev, rezultati ne bi bili enaki.
 
"Zelo smo navdušeni nad novo zasnovo jahte za Elan," pravi Tom Humphreys, direktor in solastnik podjetja HYD. »Na podlagi filozofije Elana bo to resnično dovršena hitra jadrnica, za katero pričakujemo, da bo poosebitev naše formule 60/60, ki je naša težnja za to vrsto jahte. S to formulo mislimo, da bodo jadralci, ki si želijo visoko zmogljive športne jadrnice, na le-tej izkusili razmerje funkcionalnosti 60/40 v svojo korist; enako pa velja za ljudi, ki si želijo jadrnice bolj potovalne in udobne narave.
V primerjavi z drugimi jahtami v Elanovem repertoarju želi ekipa HYD v tem projektu doseči še nekoliko več. Če se odločimo za nekoliko globljo kobilico že pri standardni različici in manjšo težo, bomo že v osnovi dobili jadrnico z izjemnim razmerjem med težo in dolžino. Trup plovila bo nekoliko bolj plosk, krma bo široka, zaradi česar bo hitrost plovbe višja. Jambor bo višji, jadra bodo imela večjo površino. Jadrnico bo zato imela izjemno visoko razmerje med površino jader in težo.
"Vse to bo omogočilo, da bo jadrnica hitro plula že pri majhnih hitrostih vetra ter imela velik potencial pri višjih hitrostih vetra.  Kljub temu bo zagotavljala enostavno jadranje in peresno lahek nadzor."
 

Humphreys

Vrhunski kompoziti v sodelovanju s podjetjem Gurit

Ladjedelnica Elan je bila med pionirji uvajanja kompozitnih materialov v navtično industrijo, saj njihovi začetki segajo v šestdeseta leta prejšnjega stoletja. Leta 2003 so za izdelavo jadrnic pričeli uporabljati vakuumsko tehniko infuzijskega laminiranja. Zato Elanovi kompoziti v svetu veljajo za ene izmed najboljših. Njihovo znanje se preliva v letalsko industrijo, vetrno energijo in druge segmente.
Za ta projekt je Elanova ekipa želela še več. Odločili so se za sodelovanje s podjetjem Gurit, ki je vodilno v svetovnem merilu na področju kompozitnih materialov. Sodelovanje vključuje poglobljene analize in optimizacijo laminacije nove jahte. Poiskali bodo vse tehnološke prednosti in izdelali laminat z najboljšimi mehanskimi lastnostmi.
"Gurit z veseljem sodeluje z Elanovimi inženirskimi in proizvodnimi skupinami pri strukturi nove jahte Elan," je dejal Steve Shaw, višji inženir iz Gurita. "Z združitvijo našega znanja o tekmovalnem jadranju smo sposobni oblikovati laminate, ki so trdni, močni in lahki, hkrati pa upoštevamo praktičnost konstrukcije in vzdrževanja skozi življenjsko dobo plovila."

Steve Shaw

 

 

Vse podrobnosti o tem projektu bodo razkrite med Salonom plovil v Cannesu septembra, jahta pa bo prvič na ogled na salonu plovil Boot Dusseldorfu januarja 2022.